tisdag 26 november 2013

2013 års bästa album, Nr 19

Danny Michel and the The Garifuna Collective – Black bird are dancing over me

För några månader sedan hörde jag The Garifuna Collective från Belize nya album, Ayó 
Inte långt efter kom denna skiva, ett samarbete med kanadensiske singer-songwritern Danny Michel.

Jag hade faktiskt aldrig hört Michel innan och vet inte hur han låter i vanliga fall men här är det en ljuvlig blandning av västerländsk pop och afrokaribisk musik. Det är svårt att inte jämföra med Paul Simons Graceland-album, men detta är mycket mer jordnära . Black bird are dancing over me är en av de skivor jag sätter på när jag fått en överdos av akustiskt vemod. Det är musik som får mig att le och dansa, vad mer kan man begära?
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar