söndag 11 november 2012

Sextiotalets tjejpop






Plattorna nedan med M.Ward och The Primitives gjorde mig sugen på den musikaliska värld som de inspirerats av. Så jag gick helt enkelt till Spotify och sökte på 60's , girls och groups.
Ett universium öppnade sig! I timmar har jag nu lyssnat på såväl gamla favoriter som helt okända artister.
Vad är det då i denna musik som jag gillarr? Jo, självklar spelglädjen,  stämsången och produktionen. Men framförallt känslan. Vare sig det handlar om  rosenskimrande förälskelse eller krossat hjärta så är alltid känslorna härligt äkta. Självklart är det extremt tonårs naivt, men någonstans där ligger också charmen.
För dem som inte älskar att surfa runt i timmar på  Spotify,  har jag gjort en spellista:

Lyssna här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar