tisdag 2 mars 2010

Min konsert

Jag fyller snart riktigt jämt. Då skall jag ha en stor fest. Jag har gjort en hembränd CD med några av mina favoritlåtar. Den CD:n har nu en musiker och vän fått. Förhoppningsvis blir resultatet att han och en till spelar några av låtarna på min fest. De hela är tänkt som underhållning under kalaset.
- Näää!! säger min fru. De som inte kommer att deppa ihop av dessa ledsna sånger kommer att somna.
- Du fattar ingenting, säger jag

Undrar ni vad det är för låtar som jag valt? Jag minns faktiskt inte alla. Det mesta är dock sådant som jag aldrig kommer att få höra av orginalartisten. Sånger av Nick Drake, John Martyn bland annat. Det är även några rockigare låtar. Sånger som jag gärna skulle vilja höra i akustiska versioner.
Exakt vilka låtar som kommer att spelas vet jag inte, musikerna får välja fyra bland de ca 25 som de fått.

4 kommentarer:

  1. "May you never looose your temper if you get in a barroom fight"

    SvaraRadera
  2. Jasså, din tur att fylla gubbe!

    SvaraRadera
  3. Idén är verkligen fantastisk!

    SvaraRadera
  4. Soothsayer: Den låten har jag önskat.

    SvaraRadera