lördag 6 mars 2010

Fornminnen

Jag har varit på Four Tops och Temptations ikväll. Ett av alla dessa resande sällskap med grånade herrar som hade sin storhetsperiod för många, långa år sedan. Orginalmedlemmarna är få och nyskapandet är lika med noll. Ikväll var det Four Tops och Temptations, men det finns många andra exempel på band vars bäst före datum gått ut för länge sedan. Queen, Deep Purple, Kebnekaise, Fläsket Brinner, Wishbone Ash. Listan kan göras lång. Av någon anledning lockas jag med jämna mellanrum att gå på dessa fornminnen, kanske säger det en del om mig. Ibland är det tråkigt, någon gång helt okey, ikväll var det faktiskt riktigt bra.
En stor blåsektion, en massa hitlåtar och ett gäng gubbar som har väldigt skoj, vad mer kan man begära.

3 kommentarer:

  1. Har missat dessa band, känner ju igen namnen, men, men, många av reunion banden från förr känns bara så boring! Hoppas nu bara inte Hansson De Wolf United blir ett av dem?! 26 mars på Trädgårn!

    SvaraRadera
  2. Har du missat Queen och Deep Purple?

    SvaraRadera
  3. Deep Purple var väl ingen höjdare reunoion mässigt, har jag hört! Men Queen skulle jag gärna sett, nu med Paul Rodgers, en av mina favvo sångare, från Free och Bad Company, men vem kan ersätta Freddie????

    SvaraRadera