onsdag 11 mars 2009

Vad är viktigt i livet?

Allvarligt talat; vad är viktigt i livet?
Att få fred på jorden?
Att ha bra kontakt med sina barn?
Att ha nära vänner?
Att ha ett långt och lyckligt kärleksförhållande?
Att ha ett utvecklande och stimulerande arbete?

Ja, allt det där är viktig.
Den första punkten har lilla jag ingen större möjlighet att påverka, men de övriga...
Ofta känns det som om arbetet kväver allt annat som är viktigt.
Det finns en risk för att jobbet går utöver barn, kärlek och även vänner.
Passar man sig inte så står man där med ett fantastiskt jobb men med ett uselt liv.

1 kommentar:

  1. Det viktigaste i livet för mig är att vara nöjd med vad jag gjort när det en gång är dags att tacka för mig. Sen vad som ingår i det spelar mindre roll.

    Och dagligt lönearbete är hämmande för det och annat, det tror jag också.

    SvaraRadera