söndag 12 juli 2009

En morot!

Jag brukar inte recensera konserter. Det känns inte så meningsfullt. Men igår upplevde jag något märkligt som jag måste berätta om.
Det var Soundtrack of our lives som stod på scen. Stämningen var härlig. Då kastar någon plötsligt saker upp på scen. Sångaren, Ebbot, tar förvånat upp en av föremålen och utbrister:
- En morot!!
Därefter tar han en tugga på moroten och kaster ut den bland publiken.
Den brandgula projektilen far genom luften och träffar mig rakt i bröstet. Jag fångar den och tittar ilsket upp mot scen. En kort stund funderar jag på att stämma Ebbot för kast med liten morot, men jag lugnar snart ner mig.
Väl hemma igen har jag tankar på att rama in moroten och hänga upp den på väggen. Under tavlan skulle det stå med stora bokstäver: "Denna morot har sångaren i soundtrack of our lives tuggat på, därefter lät han den vidröra mig"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar