fredag 1 maj 2009

2000-talets bästa album. Plats: 8


8. Säkert!- Säkert! (2007)

Annika Norlin bestämde sig för att göra musik på svenska och Hello Saferide förvandlades till Säkert!

Det blev till ett av 2000-talets allra bästa album. Hade detta varit en lista över min familjs favoritplattor så hade Säkert! blivit etta. Det finns nämligen mycket få skivor som gillas av alla fyra i mitt hus men Säkert! är en sådan. Det är inte svårt att förstå varför, Annika blandar refränger som sätter sig som tuggummi på hjärnan med texter som alla kan känna igen sig i. Hon är enkel och smart på en gång. Klart vi älskar henne.

4 kommentarer:

  1. Plötsligt händer det!!! Ett album som jag känner igen blir omskrivet på denna blogg =)

    SvaraRadera
  2. det kommer fler, jag lovar

    SvaraRadera
  3. Som Pernilla säger, ett band som man känner igen, men Hello Saferide håller inte i längden, men jag ska kolla upp Annika Norlins alster, Säkert!

    SvaraRadera
  4. Plattan slog fullständigt undan benen på mig förra sommaren. Det jag har hört av Hello Saferide är ojämnt; ibland småtrevligt och okej och ibland fullständigt briljant.

    SvaraRadera