tisdag 25 december 2012

Värlsmusiken som föll bort på spotify

I år har jag uteslutande lyssnat på Spotify.Det betyder att alla skivor på min årsbästalista finns där. Nackdelen med denna musiktjänst är att man inte hittar all musik. Några av de allra största artisterna är t ex inte med. I år har jag råkat ut för ett annat problem. Skivor har funnits på spotify, men plötsligt tagits bort.

Ferhat Tunç- Dersim - Kirmanciye Laments
Läs mer

Karima Nayt - Quoi d'autre
Läs mer

Är två världsmusik-skivor som funnits på Spotify . Nu är båda borttagna och jag kan inte lyssna på dem mer. Det är anledningen till att de inte heller finns med på min slutliga årbästalista, trots att jag länge hade dem högt upp. 
Jodå, jag skall köpa båda skivorna, plus några till som inte finns på Spotify. Kanske återkommer jag med en årsbästalista som bara innehåller artister som inte finns på streamingssidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar