torsdag 27 december 2012

2012 års bästa album-Bubblare

Det är ett antal album som jag- av olika anledningar- inte hunnit lyssna in mig på riktigt. Om året varit några månader längre, kanske de hamnat på årsbästalistan. Nu blir de iställett uppräknade som bubblare, album som kanske kommer att bli älskade så småningom.
 
LisaCollins- Autumn wind
Ung, svensk tjej som gör jazzpop. Detta är hennes debut och den lovar gott.

MountainGoats 
Ett band som i mångt och mycket är synonymt med frontmannen John Darnielle. De gör någon form av americana. Låten "Lakeside view apartments suite" är redan en stor favorit

Donal Fagen - Sunken Condos
Den gamle Steely dan-mannen gör ingen besviken. Låter som man kan förvänta sig, m a o bra
Slowgold
Ännu ett ungt svenskt band som hämtar inspiration från tidiga sjuttiotalets psychedelia och folkrock. Kan växa ut till en stor favorit.


Show of hands -  Wake the union
Steve Knightley är låtskrivaren i denna brittiska folkduo. Han verkar åter  ha skrivit en hög med sånger som är väl värda att lyssna på

West of eden
Mer brittsik folkrock, men gjord av svenskar. Hade helt missat att denna grupp släppt ny platta. Inlyssningen pågår för fullt.

The db’s
Ett gammalt powerpop-band som inte släppt musik sedan nittiotalet, kan det va nå't?
Ja, jag tror det

Dexys
Ännu en comeback som verkar innehålla en hel del bra musik

Two Wings - Love's spring
Detta hittade jag idag. Ännu ett ungt  band som hämtar inspiration från tidiga sjuttiotalets psychedelia och folkrock. Kan jag bara stå ut med rösten så...


Samtliga album finns på Spotify
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar