fredag 23 december 2011

Tack för alla tips

Jag vill tacka alla som hjälpt mig att hitta all fantastisk musik under 2011.
Det går inte att nämna alla, men några vill jag räkna upp.

Rosmarie Lindfors
Är den allra senaste som tipsat mig om musik, fast det vet hon inte om. Det är nämligen så att på Spotify kan man se vad vänner spelat för musik senast.
Rosmarie spelade:
The tiger Lillies Mycket spännande musik. Detta London baserade band blandar klezmer, gypsy, chanson och rock.

Erik Sorjanen
Han har heller ingen aning om att jag ständigt kollar vad han spelar på Spotify. Vi känner inte varandra och jag minns inte hur jag fick honom bland mina Spotify vänner. Hur som helst spelar han ofta musik som för mig är främmande, men spännande.
Grouplove är ett exempel

lacienega (ett alias)
Gäller samma sak som för Erik Sorjanen med den skillnaden att jag inte ens vet lacienega riktiga namn. På lacienega spellistor har jag hittat Dawes - Nothing wrong som är veckans favorit.

Ola E
Tipsar ständigt om ny musik via Facebook och bloggar. Har en otroligt bred musiksmak.
Laura Marling och Charles Bradley, är bara två exempel på artister som jag börjat lyssna på tack vare Ola. Ibland har han fått mig att återupptäcka sådant jag slutat lyssnat på. Phil Ochs och Savage Rose är två exempel

Lars- Åke
Vi har känt varandra nästan hela vårt liv och under tonåren var L-Å den som gav mig nio av tio musiktips. Än idag får jag tips, ofta är det neo-prog och jag ratar det mesta. The Future Kings of England och Steven Wilson är dock två L-Å tips jag gillar.

Lira
Är ingen person, utan en tidning om världsmusik, jazz och folkmusik.
Tipset om Siri Karlsson fick jag därifrån

Bengt Eriksson
Min favorit bland musik journalister. Läser regelbundet hans blogg och har bland annat blivit tipsad om Bella Hardy och Lucy Ward, ung, engelsk folk av högsta klass.

Art (ett alias)
En bloggkompis som delar min passion för folklig, akustisk musik . Två av många tips: Paper Aeroplane och Thea Gilmores Sandy Denny skiva

Steve Anderson
Är en jobbarkompis som kan allt om gammal psychedelia m m .
Five Day Rain är ett tips från Steve.

Virgil Caine (ett alias)
Nätkompis som tipsade om Among The Oak & Ash nya album.

Nietzsche (ett alias)
Har en självklar plats på denna lista. Läs mer honom här

Ännu en gång: Tack alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar