söndag 11 december 2011

2011 års bästa album Nr 2




Ryan Adams – Ashes and fire
När Ryan släppte sin första soloplatta var det inga måtta på hyllningskörerna. Hans andra tycktes etablera honom som en riktig rockstjärna. Men sen hände något, både med hans musik och liv. Han experimenterade en hel del med sitt uttryck och livet fylldes allt mer av droger. Med detta album är Ryan tillbaka. Det är samma country doftande rock som på debuten. Musiken är ofta så vacker och känslostark att tårarna rinner ner för mina kinder. Det är texter om brustna hjärtan, tårar som faller och tomhet som består .
Plattan är otroligt jämn, sång efter sång bygger bon i mitt bröst. Egentligen borde jag bli deprimerad när dessa mollstämda sånger fångar mig, men faktum är att jag bara fylls av värme och stillsam lycka.
Lyssna här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar