fredag 26 april 2013

"Så mycket bättre", säsong 4


Artisterna för nästa omgång av "Så mycket bättre" är nu klara. Årets upplaga ser mycket spännande ut. Kolla här:

Lill Lindfors
Lill slog igenom redan på sextiotalet. Medan de flesta av den tidens sångerskor gjorde lättviktig schlager har hon allt sedan starten gjort musik med hög kvalité. Dessutom var och är hon en riktigt stor scenpersonlighet . Jag förväntar mig att hon kommer att göra spännande versioner på de yngre artisternas låtar.
Lill-låtar jag hoppas få höra i programmet:

Du är den ende
Jag tycker inte om dig
Tillsammans är ett sätt att finnas till
Vad leker vi för lek idag
Om du någonsin kommer fram till Samarkand
Nygammal vals



Ulf Dageby
Dagebys nationalsånger har jag vuxit upp med. Fantastiskt kul att han är en av de sju. Denne man har en minst sagt stark låtkatalog . Skall bli mycket spännande att höra hans sånger i nya tolkningar.
Dageby-låtar jag hoppas få höra i programmet:
Bara om min älskade väntar
Livet är en fest
Jack the Ripper
Krig
Vi  äro tusenden
Barn


Ebbot Lundberg

En Göteborgs-personlighet som nu fler får lära känna. Med band som Soundtrack Of Our Lives och Union Carbide Production har han gjort stor musik.
Ebbot-låtar jag hoppas få höra i programmet:
Sister surround
Instant repeater ’99
You are the beginning
Theres only one of us here
Rest in peace
Golden age


Bo Kasper Sundström

Min frus stora favorit.
Bo Kasper-låtar jag hoppas få höra i programmet:
Världens ände
Vi kommer aldrig att dö
Semester
En jävel vid mitt öra
Det går en man omkring i mina skor
Önska dig en stilla natt

 

Titiyo
Jag gillar inte alltid den musik Tityo gör, men visst har hon spelat in en del bra låtar under sin långa karriär. Och så har hon ju har en fantastisk röst. 
Titiyo-låtar jag hoppas få höra i programmet:
Man in the moon
Longing for lullabies
Come along
Brigades
Make my day
Right or wrong

 

Vill du höra mina önskelåtar? Lyssna här

Om du undrar över mitt intresse för Så mycket bättre, så kan du läsa mer om det här 

 

 Det är bara de två yngsta deltagarna Ken Ring och Agnes som jag inte har någon relation till och därför har jag heller inte valt några låtar med dem

  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar