lördag 26 januari 2013

Svenskt 80 - tal

Commando M Pigg
Jag ägnade hela hösten åt att leta ny musik och skriva om den. Så här i januari känns det därför riktigt skönt att bli nostalgisk.
Åttiotalet var en tid då jag för första gången i livet hade lite pengar. För dem köpte jag framförallt skivor, många svenska. Det var en salig blandning av hitlåtar och mer udda skivor. En del har många glömt bort idag. Minns du  t ex Kai Martin och Stick eller Commando M Pigg?
För att få dig att komma ihåg, har jag gjort en Spotifylista.
Där återfinns låtar från många av de skivor som jag under åttiotalet köpte för ett antal tior på skivhugget.
Minns, som igår,  hur jag förväntansfullt la pickupen på den nyköpta skivan, lyssnade till det inledande skrapet, för att sedan omfamnas av åttiotalsljudet .
Nu har du chansen att få uppleva något liknande, dock utan pickup-skrap.
Och du; när du fått upp spellistan på Spotify, klicka på Subscribe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar