söndag 3 januari 2010

Gammal musik blir som nu när man inte hört den förut

Under 2009 har jag inte bara lyssnat på musik som kommit ut under året. Jag har också letat bland musik från svunnen tid. Skivor som jag av någon anledning aldrig lyssnat in.
Här är tre fantastiska album med artsister som jag känt till i många år,men som jag inte riktigt fastnat för tidigare.

Al Stewart - Modern Times
Hans tidiga album är lite tråkiga. De senare för radioanpassade. Denna skiva från 1975 är dock fantastisk engelsk Dylanpop. (Vad det nu är?)

Rosie Thomas - If Songs Could Be Held
2005 kom detta fina album. Vacker singer/songwriter musik. Inget nyskapande, men mycket bra.

Stephen Stills - Manassas
En av rockhistoriens mästerverk. Denna folkrock/bluesrock/countryrock gavs ut 1972. Det skulle hinna bli 2009 innan jag fångades av musiken.

2 kommentarer:

  1. Modern Times är fin - har den på vinyl. Men jag gillar verkligen hans Love Chronicles också om du inte gjort det innan. Jag hittar inget tråkigt med den.

    Rosie Thomas är också väldigt bra.

    SvaraRadera
  2. Blev dålig svenska där pga redigeringsmiss. Så här var det tänkt: "men jag gillar verkligen hans Love Chronicles också - kolla upp den om du inte gjort det innan".

    SvaraRadera