lördag 16 mars 2013

Jag har fått en hit, eller?


 
 
 
 
En av de plattor som jag verkligen gillade förra året var Passenger - All little lights. Den kom tvåa på min årsbästa lista. Sångaren och låtskrivaren, Mike Rosenberg,  fångade mig med sin helium röst och lalliga, molltyngda låtar.
Här om veckan hände följande; jag blev som vanligt nedröstad i bilen. Sonen fick åter lyssna på NRJ, detta tortyrredskap till radiokanal.  Mitt bland alla outhärdliga houselåtar hörs så plötsligt Mike Rosenbergs omisskännliga röst.
- Va, de spelar bra musik på NRJ!  skriker jag, medan sonen skrattar högt.

Idag tittar jag på Spotifys  topplista och ser att Passenger ligger fyra på  låtlistan med Let her go och tvåa på albumlistan
Jag gläds nu över tre saker:
1. En arist och låt som jag gillar har blivit en hit (sist det hände var 1978 och låten var Sultan of swing)
2. NRJ är plötsligt uthärdligt, för de spelar Let her go en gång i halvtimman ( åtminstone inbillar jag mig det)

3.  Lågmälda, ganska akustiska låtar kan fortfarande bli hits, än om det är mycket sällsynt

Här är recensionen som jag skrev förra året


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar