torsdag 12 maj 2011

Så mycket bättre - andra säsongen

Enligt Aftonbladet är sju artister klara för andra säsongen av Så mycket bättre. Det är :
Eva Dahlgren,
Mikael Wiehe,
Thomas ledin,
Lena Philipsson,
Timbuktu,
Laleh
E-Type.

För tid sedan gjorde jag en önskelista över de namn jag ville se i säsong två.Den såg ut så här:
1. Monica Dominique
2. Robert Broberg
3 Pugh
4 Ulf Lundell
5 Nisse Hellberg
6 Laleh
7. Håkan Hellström

Bubblare;
Lill Lindfors
Monika Törnell
Timo Räisänen
Ulf Dageby
Anna Ternheim

Trots att jag bara fick med en av mina önskeartister(Laleh), så tycker jag ändå det ser spännande ut. Mikael Wiehe var en klar överraskning. Jag ser verkligen fram emot att få höra ungdomar som Timbuktu och Laleh göra Wiehes låtar.

Vad jag kan sakna i årets uppsättning är äldre artister som har sina rötter i annat än pop och rock. Lill Lindfors, Monica Dominique eller Robert Broberg hade varit kul att ha med. Den nya säsongens artister känns lite för lika musikaliskt. Jag hoppas att jag har fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar