måndag 3 maj 2010

Snart har jag all musik på samma ställe

På senare år har jag haft min musik i olika format och på olika ställen. Vinylskivor i sovrums-hyllorna, CD:s i vardagsrummet, CD-r i pärmar och mp3 filer på fyra olika datorer. Ibland har det varit nästan omöjligt att hitta det jag vill spela. Nu, äntligen, har jag skaffat mig en server som är så stor att den rymmer all min musik om jag rippar det till mp3 format. Allt jag behöver göra är att lägga rubbet på servern och sedan kan jag sätta 3000 album på chuffle. Det ser jag fram emot.
Tack lake för hjälp med instillationen

2 kommentarer:

  1. Praktiskt, men för en ljudoman som jag räcker det inte med MPEG 3. Jag vill höra HELA ljudet inte bitar av det.

    SvaraRadera
  2. Jag bränner inte vinylen och CD:s. De finns kvar att lyssna på ibland. :)

    SvaraRadera