fredag 19 augusti 2011

Fynd i spelbutik

Följde med sonen till Kapten Krok. Det är en buitk i Göteborg som säljer begagnade spel till datorer och TV-spel. Döm om min förvåning när jag också fann backar med musik-cd:s.
Efter en stunds letande, köpte jag följande skivor.

Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen
Hans första, med klassiska låtar som Suzanne, Sister of mercy och So long Marianne. Kanske hans bästa. Har haft lite svårt för Leonard, men detta är riktigt bra.

Beatles - Let it be... Naked
Let it be gavs ut 1970, Letit be.. Naked kom först 2003. Den senare versionen ska återge hur albumet var tänkt att låta när det spelades in. Jag brydde mig inte om Naked när den kom ut, men nu måste jag erkänna att detta låter bättre än Phil Spectors version.
wikipedia om Let it be... Naked

Beatles - Yellow Submarine
Ett album som till stor del innehåller George Martins ointressanta filmmusik. Här finns dock fyra riktiga Beatles låtar som jag inte hade tidigare.
"Only a Northern Song", "It's All Too Much", "All Together Now" och "Hey Bulldog.

Lillebjörn Nilsen -Tillbake
Detta var det verkliga fyndet. Jag har länge tänkt köpa någon platta med denne norske vissångare. "Tillbake" är hans första album från 1971, otroligt bra.

Vad skivorna kostade? Hundra spänn för alla fyra.

1 kommentar:

  1. Kul med Lillebjörn som jag har som vän på MySpace. Guldgruvor finns lite varstans.

    SvaraRadera