söndag 22 februari 2009

Hjärnan och hjärtat diskuterar melodifestivalen

Hjärnan: -Det är ju skit
Hjärtat: -Jag har skoj när jag tittar på det
-Fattar du inte att det är dåligt
-Nä
- Men, tänk va otroligt mycket musik det finns som aldrig får någon uppmärksamhet
- Jo, det är ju sant
- Å så sitter några få låtskrivare från de stora skivbolagen och fyller lördag efter lördag med sina opersonliga låtar
- Det ligger nåt i det du säger
- Ett sådant här arrangemang leder till ett fattigare musikklimat, där en musikstil får 95% av all uppmärksamket
- Kanske inte 95%, men okey, jag förstår vad du menar
- Skall du sluta se på den där skiten nu då?
- Nä, jag skall se det, det är ju skoj och om inte du vill va med så får jag väl se det utan hjärna

2 kommentarer:

  1. Apropå snöre på paketen... När Marcus slår in är man glad om pappret täcker hela paketet. I år fick jag riktigt presentpapper på (som jag visserligen köpt själv) annars brukar dt vara tidningspapper. Så snöre, nja...
    Bojkottade M-festivalen igår och var lite finkulturell och gick på Operan och såg Mary Poppins.
    Kan inte du ta över efter Christer Björkman?!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle gärna ta över efter Christer. Jag har flera jokrar klara:
    Nick Drake, John Lennon, Janis Joplin och Cornelis
    Va! är de döda allihopa?
    Hemma hos mig lever de i högsta grad

    SvaraRadera