söndag 25 januari 2009

En liten bit ur min vardag

Jag skulle hämta tonårsdottern efter hennes träning. Satte mig i bilen, tryckte in powerpop plattan i CD:n och drog upp volymen, samtidigt som jag trampade på gasen. Ut strömmade "The Rousers- Rock n Roll Or Run". Musik som får mig att köra som en Ronnie Pettersson över broar och in på småvägar. Väl framme vid träningen stiger dottern in i bilen med två kompisar. Hon skakar på huvudet åt musiken och tittar på sina kompisar med en blick som säger; "Förlåt honom, han är en musikalisk mumie".
Nu går det snabbt, några skickliga tryckningar och så är powerpopen utbytt mot "The Voice of hip hop and RnB". Inga kommentarer, bara en snabb handling. En halvtimma senare släpper vi av kompisarna och i samma ögonblick som de stiger ur bilen stänger dottern av "The voice" .
- Har du något bra, säger hon och sätter på en CD. Ut strömmar "The Rousers- Rock n Roll Or Run". Hon ler nöjt och låter powerpopen fylla bilen hela vägen hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar