fredag 28 september 2018

Till dom som bryr sig om


Nedan finner du en Youtube länk till en bortglömd låt skriven av en man som ingen minns. När jag nu hör den, slås jag av att den är mer aktuell idag än när den gavs ut 1980. Texten tillägnar jag alla som idag vill bygga murar, tror på hårdare tag och som inte har fattat att en knuten hand aldrig kan ta ett tag.
 Här är texten i sin helhet;

Till dom som bryr sig om,
som har nå't värt att ändra på.
Låt det flamma upp en eld
som når till hjärtat,
hos alla dom som fryser i sin själ


Dom byggde högre mur
och trodde att dom skrämde oss
till att dansa efter deras falska flöjter,
men ingen av oss tog ett ärligt steg.


Det talas högt om lag
och ordning i gemenskapen,
men om denna lag är skapad av den starke,
får sunt förnuft och klokhet sällan plats


Det fodras annan makt,
om våra barn ska få det bra.
Försök att tänka lite mera genom hjärtat
En knuten hand kan aldrig ta ett tag.



Du kan läsa mer om Kaj R Hansson här


1 kommentar:

  1. Hej! Maila mig gärna din postadress så skickar jag dig ett album med duon Långbacka Bådagård. Albumet släpptes i fredags. Med vänlig hälsning, Birgitta (birgitta.haller@bigispromotion.se

    SvaraRadera