torsdag 28 juni 2018

Mina tio favoritalbum på tio blogginlägg. Inlägg 8

Pink Floyd - Wish You Were Here

Målet med denna lista över mina favoritalbum var att jag skulle berätta en personlig berättelse om varje album . "Wish you were here" är många berättelser. Jag kysste min första flicka till den inledande Shine on you crazy diamond och när samma flicka gjorde slut, grät jag till titellåten . En sen natt på sjuttiotalet var vi två kompisar som åt  pannkakor och drack renat tills vi stupade, soundtrack var denna skiva. 1982 gav jag mig ut och seglade i en månad med tre par. Så fort natten kom hördes stönanden ombord. Alltid var det något par som ägnade sig åt älskog. För att stänga ute de högljudda orgasmerna satte jag på mig hörlurar. Natt efter natt lyssnade jag på Pink Floyd i allmänhet och denna platta i synnerhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar