tisdag 14 juni 2011

Lyssna in nytt

Jag kan inte låta bli. Ibland tänker jag att det är dags att sätta stopp. Att jag bara skall lyssna på den musik jag redan har. Jag äger tusentals plattor som får låna mina öron alldeles för sällan. Men, som sagt, jag kan inte låta bli att lyssna på nytt.

Numera är det dessutom enklare än någonsin att hålla koll. Sittande vid datorn går jag in på ett antal sidor, läser lite recensioner och letar upp musiken på Spotify. Självklart missar jag ändå massor. I min ungdom hade jag någon slags allmän koll på all populärmusik, även sådant jag inte gillade. Det skiter jag i nu för tiden. Jag nöjer mig med att försöka vara någorlunda uppdaterad i genrer som jag vet är i min smak. Hårdrock, Beeboop, Hiphop, dansband och radioskval lämnar jag därhän.

Nedan finns en länk till spotify med trettio låtar från i år. En del är gamla hjältar som gör comeback, annat är ungt och nytt.

Bra låtar från 2011

1 kommentar:

  1. Väldigt trevlig lista med mycket jag inte hört talas om. Siri Karlsson = sjukt bra. Lyssnade på hela plattan nyss - det bästa jag hört på länge.

    SvaraRadera