söndag 28 november 2010

Fler bra skivor från 2010

Southside Johnny and the Asbury Jukes - Pills and Ammo
Springsteens kompis är sig lik. Fläskig blåssektion, raspig röst och sanslöst ös.
Ingenting tycks ha hänt sedan jag såg bandet för över tjugo år sedan. Mig gör det ingenting. Varför ändra på något som är närmast perfekt?

Bellowhead - Hedonism
Ännu ett band med fläskig blåssektion, men här är det frågan om brittisk folkmusik/folkrock. Det svänger!

Säkert! - Facit
Annika Norlin är i en klass för sig själv i detta land. Det som imponerar allra mest är texterna.

Dungen - Skit i allt
Sextiotals psykedelia blandas med folkmusik och det blir Dungen.


Laura Marling - I speak becuse I can
Årets bästa "ensam ledsen tjej med akustisk gitarr"


Toni Holgersson - Ibland kallar jag det kärlek
Årets bästa "ensam ledsen gubbe med akustisk gitarr"

Ola Magnell - Rolös
Jag tycker han bara blir bättre med åren.

Andra Generationen - Hippare Hoppare
Trots buskistendenser i texterna kan jag inte låta bli att älska denna balkanmusik på göteborska.

Alla album finns på Spotify

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar