måndag 12 april 2010

Livemusik på min fest

Min dotter och hennes band inledde med två låtar.
I can wait Forever (Simple plan)
Fan, fan, fan (Thåström)
Inte ett öga var torrt.
Senare på kvällen gick Ola Henricsson och Örjan Hjort upp på scen. För en tid sedan fick de en lista av mig. På den fanns ca 20 av mina absoluta favoritlåtar. Denna kväll spelade Ola och Örjan sex sånger från listan. De gjorde dessutom var sin egen låt. Det blev succé! Vilken upplevelse att få höra "mina älsklingar" med två fantastiska musiker.
Här listas låtarna de gjorde:
Gässen flytta (Dan Andersson, Torstein Bergman)
Bibbis visa (Cornelis)
The Water is wide (Trad)
Att ha det taskigt med sig själv i Paris (Robert Broberg)
Place to be (Nick Drake)
Men bara om min älskade väntar (Dylan/Dageby)
Ett gott liv (Örjan Hjort)
Glad att det är över nu (OLa Henricsson)
Konserten avslutades med att min älskade gick upp och sjung Lisas Dröm (Lasse Tennander)

Denna fest blev ett minne för livet.

4 kommentarer:

  1. Låter helt grymt - grattis!

    SvaraRadera
  2. Sicken fest det måste ha varit!!! Grattis!

    SvaraRadera
  3. Artisten som jag försökte berätta för dej om heter Laura Marling. Albumet: Alas I cannot swim.

    "Sorgsen kvinna med gitarr" .....

    Lyssna!

    SvaraRadera
  4. Henne har jag en platta med.Den är bra. Ola här ovan är stort fan

    SvaraRadera