söndag 6 november 2011

2011 års bästa album nr 10



Paper Aeroplanes - We Are Ghosts
Detta är lättsam folklig pop med en blå kant runt refrängerna. Sara Howells sjunger som en gudinna, musiken smeker som en sommarvind och gör mig lugn och harmonisk. Någon gång kan det dock bli för lalligt och snällt. Den avslutade Save it är plattans bästa spår, där finns den smärta och sårbarhet som jag ibland kan sakna.

Paper Aeroplanes – We Are Ghosts

Under 2011 har gruppen även gett ut en EP, där bl a mästerverket Painkiller finns med.
Paper Aeroplanes – A Comfortable Sleep

Trots mina invändningar älskar jag ändå Paper Aeroplanes. Jag kan inte låta bli att spela dem gång på gång och sjunga med i refrängerna. Paper Aeroplanes musik får mig helt enkelt att må bra.

2 kommentarer:

  1. Du beskriver det verkligen målande!
    Lättsamt, javisst, men ändå tränger det sig på...
    och man blir glad!

    Sen tycker jag om fodralet till We Are Ghosts!
    Varför ingen bild?

    SvaraRadera
  2. Art: Du skall ha ett tack för att du tipsat mig om Paper Aeroplanes. Här kommer omslaget/drake

    SvaraRadera